Als u betrokkenen toevoegt aan een samenwerkingsplan ontvangen zij automatisch een e-mail met een uitnodigingslink daarin. Soms komt het voor dat mensen aangeven de mail niet te hebben ontvangen. U kunt de uitnodiging dan niet nog eens verzenden. Hoe dan te handelen?
Dit betekent vrijwel altijd dat zij de mail over het hoofd hebben gezien, per ongeluk verwijderd of dat de mail in een spam-filter is beland. De eenvoudigste oplossing is dat betreffende personen naar www.samen1plan.nl surfen, dan het tabblad Login openen en daar kiezen voor 'Registreer'. Zodra zij zich hebben geregistreerd en inloggen zien ze de uitnodiging klaarstaan en kunnen zij deze bevestigen.
Mocht de betrokkene de uitnodiging na registratie en inloggen nog niet ontvangen hebben, controleer dan onderstaande punten:
- Controleer goed op een eventuele typefout in het e-mailadres. Dit kan degene die de uitnodiging heeft verstuurd controleren: ga naar het plan, klik in de donkergroene balk op 'meer' > 'uitnodigingen'. Hier staan openstaande uitnodigingen.
- Heeft de betrokkene twee e-mailadressen en heeft deze ingelogd op het adres waarop de betrokkene is uitgenodigd? Zo niet, stuur dan een nieuwe uitnodiging naar het juiste e-mailadres.
- Gebruikt de betrokkene hotmail? Dan kan het zijn dat de mail is verdwenen in de spamfilter van hotmail zelf. Dit is een extra spamfilter waarvan gebruikers de mails niet kunnen zien. De betrokkene kan dan een nieuw (gratis) e-mailadres aanmaken bijvoorbeeld een gmail-account. Mocht dit niet kunnen of geen oplossing bieden, neem dan contact op met de helpdesk ,via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.