De volgende aanpassingen zijn vandaag beschikbaar gesteld:

  • De sterkte indicator bij het aanmaken van wachtwoorden was voorzien van de tekst ‘dit wachtwoord is in minuten//weken/eeuwen te hacken’. Dat was ludiek bedoeld maar soms schrokken gebruikers ervan, Deze tekst is nu veranderd naar ‘dit is een zwak/sterk/zeer sterk wachtwoord’.
  • De hoofdmenu items zijn nu ook met iconen weergeveven én geplaatst in volgorde van meest naar minst gebruikt.
  • De Help knop is van rechtsonderin het scherm naar de hoofdmenubalk geplaatst direct naast je eigen naam en weergegeven met een vraagteken.
  • De Quick Start Handleiding, die je onder de Help knop vindt, heet nu Snelstart Handleiding en is bijgewerkt naar de huidige stand van de applicatie.
  • De Methodiekhandleiding die je hier vindt.
  • De ‘sessie time out’ is aangepast zodat het praktisch niet meer voor zal komen dat je tijdens het tikken van een notitie al was uitgelogd en nu al je tekst kwijt bent.
  • Notificatie mails linken vanaf nu direct naar het betreffende plan.
  • Bij doelen en acties is de weergave aangepast zodat je bij openklappen meer informatie ziet.
  • Er is gewerkt aan een oplossing om te voorkomen dat uitnodigingsmails niet aankomen. Dit is een probleem dat meestal wordt veroorzaakt door gratis mailproviders. Zij hebben soms een intern spamfilter dat niet openbaar is en allerhande mails wegfiltert zonder dat de gebruiker dit kan zien. Het komt echter ook voor dat het gebeurt omdat het emailadres niet goed is ingevoerd. Daarom worden bij het invoeren van het emailadres nu controles gedaan of het ingevoerde werkelijk een emailadres is. Zo nee dan volgt een waarschuwing. Nu typefouten minder zullen voorkomen kan de plancoordinator het vaker zelf oplossen door voor ‘uitnodiging opnieuw versturen’ te kiezen.

Dit naar aanleiding van ontvangen gebruikerswensen. De wijzigingen zijn gesponsord door Molendrift.
Heb je ook wensen? Mail die dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De volgende nieuwe features werden vandaag beschikbaar gesteld:  

  • De mogelijkheid je 06 nummer voor Twee Factor Authenticatie aan te passen als je geen toegang meer hebt tot je oude 06 nummer
  • Een directorystructuur onder documenten kunnen aanbrengen. Ook kan je nu met tags werken bij documenten. Zodat je bij casussen waar veel documenten van toepassing zijn kunt ordenen via directories en/of kunt zoeken op tags. Verder staat het nieuwste document nu standaard bovenaan.
  • De 'autofill functionaliteit' op velden waar je e-mail adressen invult is ‘uitgezet' (zodat niet allerhande eerder ingevoerde e-mail adressen opploppen als je een plan aan het invullen bent en daarmee de indruk wekt dat het avg technisch niet klopt).

Dit naar aanleiding van ontvangen gebruikerswensen, waarbij de realisatie van de directory structuur is gesponsord door het Regionaal Expertteam Groningen.
Heb je ook wensen? Mail die dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De volgende nieuwe features werden vandaag beschikbaar gesteld:   

  • De plancoordinator kan Documenten verwijderen, zodat je af en toe kan opschonen als dat handig is.
  • De plancoordinator kan Notities verwijderen, zelfde reden
  • In de tijdlijn kan je filteren op ‘voortgang’ -> je ziet dan alleen de lijst met omkleuringen van acties, gegroepeerd per actie. Zodat je de vordering (of het zwabberen) in de tijd kan tonen/inzien per actie
  • Uitnodigingen verlopen pas na twee maanden (was daarvoor al na een week)
  • In de Agenda kan je nu de volgorde van de agendavermeldingen veranderen (nieuwste bovenaan / oudste bovenaan), via klikken op de kolomkop.

Dit n.a.v. een weging van ontvangen gebruikerswensen. Heb je ook wensen? Mail die naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Het is nu mogelijk de notificatiemails 'uit' te zetten. Dit zijn de mails die je bijvoorbeeld krijgt als er een nieuwe betrokkene in het plan is toegelaten of als er berichten zijn toegevoegd.

Het 'uit' zetten van notificaties gebeurt op persoonsniveau en niet op plan niveau. Met andere woorden: iedere gebruiker bepaalt zelf of hij/zij notificatie mails wil ontvangen. En het aan/uit zetten is dan voor die gebruiker op al diens plannen van toepassing.

Het aan/uit zetten van notificatiemails doe je in je profiel. Je vindt dat rechtsbovenin je scherm direct na inloggen in Samen1Plan.

Op 9 januari 2019 om 9 uur is het volgende toegevoegd:

1. De mogelijkheid om bij tweetraps authenticatie te werken met Belgische 06 nummers.
   Zodoende kan in Nederlandstalig België nu ook met tweeweg authenticatie worden gewerkt

2. Waarschuwing dat je geen pdf documenten kunt uploaden met een bijzondere leesteken in de titel.
    Voorheen was het dan onduidelijk waarom het document niet verscheen.
    Door deze waarschuwing wordt de gebruiker op de oorzaak hiervan gewezen.
    Zodat deze de titel kan aanpassen en het document alsnog kan plaatsen.

Op 29 juni 8 uur is de volgende nieuwe functionaliteit in gebruik genomen:

1. Het veranderen van een kleur van een actie (groen-oranje-rood) wordt nu vermeld onder 'Tijdlijn', onder vermelding van de naam van de actie, de persoon die de verandering doorvoerde en het tijdstip waarop dat gebeurde.

2. Bij openen van de agenda worden standaard alle agenda-items getoond in lijst formaat. Gesorteerd op ouderdom (nieuwste bovenaan). Verstreken agendapunten worden niet langer uitgegrijsd weergegeven maar in normale kleur.

Beide wijzigingen zijn op verzoek van de gebruikersgroep gedaan.