In oktober/november organiseren wij twee gratis webinars over het gebruik van Samen1Plan:

  • 13 oktober 2022 van 15.00 tot 16.30 uur: 'Implementeren van Samen1Plan in de eigen organisatie'.
  • 3 november 2022 van 15.00 tot 17.00 uur: 'Samenwerkend hulpverlenen aan gezinnen met meervoudige & complexe problemen'.

Voor beide webinars is accreditatie aangevraagd bij NIP/NVO (ook geldig bij SKJ). De webinars worden gegeven door ervaren Samen1Plan trainers en bieden ruimte voor vragen uit uw eigen dagelijkse praktijk.

Het eerste webinar toont hoe Samen1Plan het best geïmplementeerd kan worden in de eigen organisatie. Enerzijds wordt stilgestaan bij werkzame elementen van Samen1Plan en worden specifieke Samen1Plan keuzes en onderbouwd. Anderzijds gaat het over goede manieren om je collega’s of andere betrokkenen mee te krijgen. Er wordt ingegaan op de verschillen tussen dossiersystemen en samenwerkingsplannen en geeft antwoorden op vragen die intern gesteld zouden kunnen worden, bijvoorbeeld over AVG en privacyaspecten.

Het tweede webinar zoomt in op de essenties om te komen tot samenwerkend hulpverlenen: met de cliënt, collega hulpverleners en overige betrokkenen. Er wordt ingegaan op hoe Samen1Plan helpt dit goed vorm te geven. Veelvoorkomende knelpunten worden benoemd, hierbij worden ‘tips & trics’ gegeven hoe hiermee om te gaan.

Meld u snel aan, want 'vol is vol'. Het maximumaantal deelnemers per webinar is 50 personen. Aanmelden kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. onder vermelding van het betreffende webinar. Inschrijving gaat op volgorde van aanmelding. Aan uw deelname zijn geen kosten verbonden.

 

De samen1Plan software is gebruiksvriendelijk en intuïtief te bedienen. U kunt er direct mee aan de slag! Maar onderschat u de complexiteit van de veranderende werkwijze niet. Zo moeten collega hulpverleners worden overtuigd en hoe enthousiasmeert u de cliënt en eventuele andere betrokkenen? De omslag naar meer samenwerkend hulpverlenen vraagt specifieke competenties en vaardigheden en zal impact hebben op uw interne werkprocessen.

Om u daarbij te ondersteunen bieden wij verschillende Samen1Plan trainingen. Deze worden op maat gemaakt voor uw situatie. Het aanbod is divers en er zijn trainingen voor zowel (meer) ervaren als startende gebruikers van Samen1Plan.

Voorbeelden van trainingen zijn:

  • Starttraining voor medewerkers/teams die met Samen1Plan.nl willen gaan werken;
  • Training voor managers en/of bestuurders die Samen1Plan.nl in hun organisatie willen introduceren/implementeren;
  • Trainingen voor cliëntvertegenwoordigende organisaties in de mogelijkheden van het werken met Samen1Plan;
  • Verdiepende training in het vertalen van situaties naar in perspectief, doelen en acties in een integraal plan;
  • Verdiepende training in het gebruik van Samen1Plan binnen specifieke situaties, zoals bij weerstand of complexe (gezins-)casuïstiek.
  • Intervisie voor medewerkers op casusniveau.

Om trainingen in verschillende regio’s aan te kunnen bieden, worden de trainingen door verschillende organisaties gegeven. Wilt u weten welke trainers in uw regio actief zijn? Stuur dan een mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wij brengen u dan in contact. Samen1Plan is gratis, maar dat geldt niet voor de trainingen. U kunt daar met de trainers nadere afspraken over maken.

Bent u zelf goed getraind in het gebruik van Samen1Plan.nl? Wij zoeken trainers! Bij interesse om vanuit uw eigen organisatie trainingen aan te bieden kunt u ons mailen. Wij bespreken dan samen met u de mogelijkheden!

De volgende aanpassingen zijn vandaag beschikbaar gesteld:

  • De sterkte indicator bij het aanmaken van wachtwoorden was voorzien van de tekst ‘dit wachtwoord is in minuten//weken/eeuwen te hacken’. Dat was ludiek bedoeld maar soms schrokken gebruikers ervan, Deze tekst is nu veranderd naar ‘dit is een zwak/sterk/zeer sterk wachtwoord’.
  • De hoofdmenu items zijn nu ook met iconen weergeveven én geplaatst in volgorde van meest naar minst gebruikt.
  • De Help knop is van rechtsonderin het scherm naar de hoofdmenubalk geplaatst direct naast je eigen naam en weergegeven met een vraagteken.
  • De Quick Start Handleiding, die je onder de Help knop vindt, heet nu Snelstart Handleiding en is bijgewerkt naar de huidige stand van de applicatie.
  • De Methodiekhandleiding die je hier vindt.
  • De ‘sessie time out’ is aangepast zodat het praktisch niet meer voor zal komen dat je tijdens het tikken van een notitie al was uitgelogd en nu al je tekst kwijt bent.
  • Notificatie mails linken vanaf nu direct naar het betreffende plan.
  • Bij doelen en acties is de weergave aangepast zodat je bij openklappen meer informatie ziet.
  • Er is gewerkt aan een oplossing om te voorkomen dat uitnodigingsmails niet aankomen. Dit is een probleem dat meestal wordt veroorzaakt door gratis mailproviders. Zij hebben soms een intern spamfilter dat niet openbaar is en allerhande mails wegfiltert zonder dat de gebruiker dit kan zien. Het komt echter ook voor dat het gebeurt omdat het emailadres niet goed is ingevoerd. Daarom worden bij het invoeren van het emailadres nu controles gedaan of het ingevoerde werkelijk een emailadres is. Zo nee dan volgt een waarschuwing. Nu typefouten minder zullen voorkomen kan de plancoordinator het vaker zelf oplossen door voor ‘uitnodiging opnieuw versturen’ te kiezen.

Dit naar aanleiding van ontvangen gebruikerswensen. De wijzigingen zijn gesponsord door Molendrift.
Heb je ook wensen? Mail die dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De volgende nieuwe features werden vandaag beschikbaar gesteld:  

  • De mogelijkheid je 06 nummer voor Twee Factor Authenticatie aan te passen als je geen toegang meer hebt tot je oude 06 nummer
  • Een directorystructuur onder documenten kunnen aanbrengen. Ook kan je nu met tags werken bij documenten. Zodat je bij casussen waar veel documenten van toepassing zijn kunt ordenen via directories en/of kunt zoeken op tags. Verder staat het nieuwste document nu standaard bovenaan.
  • De 'autofill functionaliteit' op velden waar je e-mail adressen invult is ‘uitgezet' (zodat niet allerhande eerder ingevoerde e-mail adressen opploppen als je een plan aan het invullen bent en daarmee de indruk wekt dat het avg technisch niet klopt).

Dit naar aanleiding van ontvangen gebruikerswensen, waarbij de realisatie van de directory structuur is gesponsord door het Regionaal Expertteam Groningen.
Heb je ook wensen? Mail die dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De volgende nieuwe features werden vandaag beschikbaar gesteld:   

  • De plancoordinator kan Documenten verwijderen, zodat je af en toe kan opschonen als dat handig is.
  • De plancoordinator kan Notities verwijderen, zelfde reden
  • In de tijdlijn kan je filteren op ‘voortgang’ -> je ziet dan alleen de lijst met omkleuringen van acties, gegroepeerd per actie. Zodat je de vordering (of het zwabberen) in de tijd kan tonen/inzien per actie
  • Uitnodigingen verlopen pas na twee maanden (was daarvoor al na een week)
  • In de Agenda kan je nu de volgorde van de agendavermeldingen veranderen (nieuwste bovenaan / oudste bovenaan), via klikken op de kolomkop.

Dit n.a.v. een weging van ontvangen gebruikerswensen. Heb je ook wensen? Mail die naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Het is nu mogelijk de notificatiemails 'uit' te zetten. Dit zijn de mails die je bijvoorbeeld krijgt als er een nieuwe betrokkene in het plan is toegelaten of als er berichten zijn toegevoegd.

Het 'uit' zetten van notificaties gebeurt op persoonsniveau en niet op plan niveau. Met andere woorden: iedere gebruiker bepaalt zelf of hij/zij notificatie mails wil ontvangen. En het aan/uit zetten is dan voor die gebruiker op al diens plannen van toepassing.

Het aan/uit zetten van notificatiemails doe je in je profiel. Je vindt dat rechtsbovenin je scherm direct na inloggen in Samen1Plan.